Terapia wspomagająca

  • Terapia słuchowa
  • dzieci podczas tej terapii słuchają nagrań programu: Elżbieta Wianecka „Słucham i uczę się mówić”.

  • Ćwiczenia manualne
  • doskonalenie chwytu pęsetowego poprzez nawlekanie koralików, czy wbijanie kołeczków w podkładki korkowe. Poszukiwanie piłeczek zanurzonych w pojemniki z różnymi ziarnami pozwala na dostymulowanie dłoni. Nauka odkręcania/dokręcania, dopasowania elementów pozwala na doskonalenie umiejętności manualnych.

  • Arteterapia
  • terapia łącząca elementy sztuki z ćwiczeniami manualnymi. Dzieci poprzez kontakt z różnymi fakturami i materiałami takimi jak : glina, plastelina, modelina, masa solna, masa papierowa uczą się kompozycji, sztuki łączenia struktur. Wszystkie zadania są połączone z ćwiczeniami edukacyjnymi. Dlatego też dziecko oprócz wspaniałej zabawy uczy się kolorów, nazw przyborów biurowych i kreatywności w tworzeniu.

  • Zajęcia ruchowe
  • proste polecenia, które mają na celu rozwijanie umiejętności imitacji i rozumienia języka.

  • Grafomotoryka
  • cel: rozwój umiejętności pisania, rysowania, kolorowania. Są wstępnym etapem do nauki samodzielnego pisania. Kontynuacją tych zajęć są zajęcia pisania.

  • Nauka samodzielności „Samodzielni w życiu”
  • Wiedza i edukacja są bardzo ważne, ale nie możemy zapomnieć o samodzielnym wykonywaniu najprostszych czynności dnia codziennego (ADL – Activities of Daily Living). Celem tego programu jest nauczenie dzieci samodzielnego ubierania się, rozbierania, zrobienia śniadania, zrobienia zakupów, zrealizowania recepty w aptece. Na zajęciach wykorzystujemy rekwizyty pozwalające odegrać stosowną scenkę rodzajową.

Polecane przez nas strony:
Wydawnictwo ARSON